tisdag 2 november 2010

Bräda hägrar och bråda dagar.

Postis knackar på med nya brädan i famnen och begär 600 kronor i kontanter för att täcka tullavgiften. Vem har kontanter hemma undrar jag och frågar snällt om jag kan springa förbi bankomaten. "Nej det har vi inte tid med" säger den elake mannen "men du kan hämta den i Ladugårdsängen i eftermiddag." Vem orkar vänta så länge undrar jag och drämmer igen dörren med gråt i blicken.

Nu är jag inne på min tredje vecka av städvecka och jag klamrar mig kvar vid datorn och skjuter upp städandet ytterligare någon timme. Jag har inte tagit fram moppen och dammsugaren när jag gått de sista dagarna på avdelningen och skrivit uppgifter på fritiden.

Det kändes kluvet att gå där efter slutbedömningen. Att veta att man har godkänt i säcken och samtidigt hanka sig upp varje morgon gjorde att man kände sig mest som en volontärarbetare. Att det sedan är otroligt lärorikt att gå praktik gör ju att man ändå dyker upp på morgonen. Jag undviker dock min handledare som är Mårran i mänsklig gestalt.

Halloweenkostym med inspiration från de medeltida pestdoktorerna. Tack Lina för syarbetet. :)

Avvarade lördagen till att skrämma upp folk och dricka mig lagom full (KTC-tenta i beaktan kunde jag inte vara bakis på söndag)...

KTC-tenta ja. Med en kanna kaffe i blodet så bygger man upp en koffein- och nervositetsblandad tremor av guds nåde och liksom zonar ut under de tjugo minuterna man har till förfogande att berätta om hur man lägger upp sin omvårdnad och kopplar glukos. Efteråt visste jag inte ens vad jag hade pratat om. Om några dagar landar domen i inkorgen. Jag försöker inbilla mig själv att det gick jättrebra och tänker på annat så länge.

Det är bra att ha ett måleriprojekt att pyssla med så att man kan tänka på annat. Den här har jag jobbat med i Photoshop tio minuter åt gången ända sedan jag spelade World of Warcraft. Nördigare kan det knappt bli, men nu är den klar. Bilden föreställer min dvärgkrigare Brynn.

Nu när bilden är klar, brädan väntar på att få bli hämtad och skolarbetet just för stunden inte tränger sig på så måste jag ta fram moppen...

2½ timmar till Ladugårdsängen fram och tillbaka. Vilket kollektivtrafiknät vi har... Aja! Pärlan är hemma, en BC Moray med egendesignat motiv på undersidan. Wuhuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar